Vállalatirányítási rendszer

vállalatirányítási rendszer

A fejlődésben lévő cégek / vállalatok esetében a növekvő kapacitásról beszélhetünk, mely növekvő adminisztrációs terhet eredményez. Ezért jöhet el az az idő, amikor a korábbi módszerek ( Excel táblázatok használata ) már nem tudnak lépést tartani a cégek / vállalatok igényeivel. Az az időszak amikor már ügyfélnyilvántartás, az ügyfelek, illetve a számlák kézi kiállítása vagy más területeken a gyártási-szolgáltatási kapacitás kézi tervezése már hátráltatja a termelést, akkor érdemes váltani egy üzleti adminisztrációs, vagy más néven vállalatirányítási rendszer bevezetésén. A vállalati rendszer rendszer feladata, hogy az üzleti folyamatokat automatizálja, ezáltal növelje az adminisztráció pontosságát, hatékonyságát.

vállalatirányítási rendszer

Léteznek vállalkozások számára fejlesztett kész, általános rendszerek (SAP, Navision), de általában ezek a rendszerek túlságosan költségesek és komplexek egy közepes vállalkozás számára, illetve nem minden esetben fedik le a vállalkozásnak szükséges munkafolyamatokat. Gondoljuk csak végig, hogy nem sok középvállalkozás engedhet meg magának egy  30.000.000.- forintos beruházást és egy hosszabb fejlesztési időszakot, illetve bevezetési projektet egy olyan rendszerre, ami számára felesleges funkciókat is tartalmazhat. Ebben a helyzetben érdemes megfontolni egy saját, vállalkozásra szabott vállalatirányítási rendszer fejlesztését, mely pontosan a szükséges üzleti folyamatokat modellezi és az egyedi igényeknek tökéletesen megfelelően működik.

De milyen előnyökkel jár egy vállalatirányítási rendszer bevezetése?

  • Adatminőség

    Központi adminisztrációs rendszer fejlesztésének legnagyobb előnye, hogy segíti a munkatársakat és a rendszereket a megfelelő minőségű adat előállításában. Így kevesebb eséllyel fordulhat elő az, hogy ugyanaz az ügyfél többször szerepeljen a nyilvántartásban vagy számolási hibák miatt hiány/többlet keletkezzen a leltárban. A pontos adminisztráció a megfelelő döntéshozás feltétele a garantált adatminőség.

  • Kontroll és döntéstámogatás

    Vállalatirányítási rendszer minőségi adatok alapján sokoldalú, széles körben paraméterezhető kimutatások / statisztikák készítésére is alkalmas. Az adatok segítségével az előbbiekben említett átfogó statisztikákat, illetve előzetes tervek és becslések rögzítésével különböző forgatókönyvek is szimulálhatóak. Egy személyre szabott döntés előkészítő funkcióval feltérképezhetők és kordában tarthatók a vállalkozás gyengeségei, mint például túlzott függőség a beszállítóktól, átmeneti likviditási hiány kialakulása, stb…

  • Archiválás és mentés

    A digitálisan tárolt és archivált információk, adatok kezelése és védelme egyszerűbb és gazdaságosabb, mint a hagyományos papír alapú adminisztrációé. A digitálisan tárolt dokumentumok bármely online helyről elérhetők, ezáltal mindig rendelkezésre állnak.

  • Illetékesség és felelősség

    Vállalatirányítási rendszer különböző funkcióihoz hozzáférési feltételek definiálhatók. Ennek segítségével minden felhasználóra meghatározható, hogy mit lásson és mit kezelhessen a rendszerben, illetve, hogy mit nem. A kapcsolódó vizsgálat pedig lehetővé teszi az információ menedzsment nyomon követését – azaz bármely adatelemről megállapítható, hogy ki felel a tartalmáért felhasználói szinten.

További szolgáltatásaink

  • Automatizáció

    Automatizálás során az egyes tevékenységek, de akár a különböző rendszereken átívelő üzleti folyamatok is természetszerűvé, automatizálttá tehető. Például a raktárkészlet minimális szint alá csökkenése után a rendszer automatikusan összeállíthatja a rendeléseket és továbbíthatja a beszállítók felé. De akár hasonló automatikák tervezhetők a logisztika, a megrendelés feldolgozás, a pénzügy és a HR területein is.

  • Kommunikáció

    Egyértelmű és minősített kommunikációs csatornák biztosíthatók, mellyel a kollégák közti vagy a megrendelőkkel/beszállítókkal kapcsolatos kommunikációs problémák is teljes mértékben elkerülhetőek. A feladatok, találkozók, erőforrás lekötések (céges autó, tárgyaló) kezelését támogató modul segítségével elkerülhető a hibás vagy hiányos kommunikációból fakadó zavarok.

  • Kapcsolódás kliens eszközökkel

    Vállalatirányítási rendszer bizonyos funkciói kivezethetők egyéb eszközökre, például okos eszközökre (telefon, táblagép). Ez a lehetőség a vállalkozáson belül is mobilitást tesz lehetővé (például a műszakvezető feladatait). A külső helyszíni munkálatok (szervizelés, értékesítés) esetén is komoly segítséget nyújthat a helyszínen lévő kolléga számára. Ráadásul egy alkalmas okostelefon nem csak olcsóbb, mint egy laptop, de kevesebb helyet is foglal el.

  • Kapcsolódás más rendszerekkel

    A személyre szabott vállalatirányítási rendszer előnye még, hogy egy tetszőleges külső rendszerrel (beszállítók, pénzügyi szolgáltatók, stb.) összekapcsolható. Az információcsere pedig szabványosított és biztonságos csatornán keresztül bonyolítható és akár automatizálható.